Jak zwiększyć zasięgi transmisji na Facebooku
Zmiany w algorytmach po 2021 roku na Facebooku
Jeżeli chcesz dowiedzieć Jak zwiększyć zasięgi transmisji na Facebooku zapraszamy do zapoznania się z naszym wpisem, w tym artykule chcielibyśmy przybliżyć Ci jak działają i co zmieniło się algorytmach na Facebooku w 2021roku po którym wiele osób zanotowało wielkie spadki w zasięgach ogólnie na Fb a w szczególności na transmisjach sprzedażowych. Postaramy się również przedstawić Ci co może poprawić Twoje zasięgi postów a także transmisji, ponieważ uważamy że są zależności pomiędzy transmisjami a postami i ogólnymi zasięgami.
Zmiany w algorytmach które również obowiązują w 2022r
Zaczniemy może od wytłumaczenia jakie zmiany zostały wprowadzone i jak działają aktualnie algorytmy na Facebooku ponieważ wiele osób uważa że Fb uciął im celowo zasięgi. Niestety nie jesteśmy w stanie dokładnie opisać jak działają algorytmy ponieważ jak twierdzi sam Facebook oni również nie wiedzą jak do końca rozwija się sztuczna inteligencja która kieruje algorytmami.
Rok 2021 Facebook wprowadził wiele nowych zmian w działaniu algorytmów, między innymi ograniczył nie interesujące informacje które wyświetlane są użytkownikowi na ‘’tablicy,, by dostarczać te jak najbardziej istotne, dopasowane do użytkownika a najczęściej pochodzące od rodziny lub przyjaciół,
Jak twierdzi Facebook od 2021 algorytmy za każdym razem gdy loguje się użytkownik analizują tysiące czynników i danych np. historia, aktywność profilu i znajomych, aby materiały były jak najbardziej dopasowane pod użytkownika.
Jednak w ciągu ostatnich lat Facebook konsekwentnie wyróżnia cztery główne zasady co do postów które prawdopodobnie do teraz się nie zmieniły.
Powiązanie: materiał od kogo pochodzi od osoby, firmy, źródła wiadomości lub osoby publicznej, czy użytkownik często wchodzi w interakcje? (tj. wiadomości, tagi, interakcje, obserwowanie itp.)
Typ treści: jaki rodzaj mediów znajduje się w poście i z jakim rodzajem mediów użytkownik najczęściej wchodzi w interakcję? (tj. wideo, zdjęcie, link itp.)
Popularność: jak reagują na to osoby, które już widziały post (Zwłaszcza znajomi). Czy dzielą się tym, komentują, ignorują itp.
Aktualność: kiedy był dodany post? Nowsze posty mają większe szanse by pokazać się na górze tablicy naszego odbiorcy
Jak zwiększyć zasięgi transmisji na Facebooku i ogólnie fanpage – Poradnik
Wytłumaczyliśmy już jak działają algorytmy i jak się domyślamy nie masz zbyt wielkiej możliwości ingerowania aby polepszyć Swoją sytuacje 😉 Lecz nie martw się postaraliśmy się aby przekazać Ci informacje jakie tylko znaleźliśmy w Internecie i z obserwacji podczas wykonywania usług jak Zwiększanie polubieni strony Facebook, postów, wyświetleń filmów, czy też zwiększania licznika widzów.
Podkreślamy iż porady napisane poniżej są wynikiem naszej obserwacji i chęci pomocy w zwiększaniu zasięgów naszym klientom a więc zacznijmy od tego że uważamy że zasięgi ogólnie fanpage mają również wpływ na zasięgi transmisji. Uważamy tak Ponieważ zasięgiem jesteśmy ” Obdarzani ” poprzez sztuczną inteligencje jeśli uważa że nasze materiały które udostępniamy są wartościowe i mogę zainteresować użytkowników.
Wiec zaczynajmy od prosty porad ponieważ w skład zwiększania zasięgów można napisać książkę 🙂 :
- Analiza i działanie na podstawie informacji ze statystyk
Według nas analiza każdej czynności jest najważniejsza dzięki sprawdzenia statystyk z zasięgami, postów czy transmisji możemy dowiedzieć się czy nasze działania, zmiany przynoszą oczekiwany efekt.
- Posty, materiały wypuszczane systematycznie najlepiej w godzinach w których zaobserwowaliśmy największą aktywności
Kolejna zasługa obserwacji statystyk jest właśnie zaobserwowanie kiedy Wasi fani są aktywni na Facebooku i w których godzinach trafiają najwcześniej posty. Oczywiście takie posty jak zapowiedzi transmisji lepiej wstawić o wiele wcześniej i np przypiąć na górę tablicy 😉
- Interakcja z ‘’fanami,, gdy tylko jest możliwość
Widzisz że ktoś komentuje Twoje posty odpisz mu polakuj komentarz, to przeniesie się chociażby większe zainteresowanie tej osoby i górna bliskich osób tej osoby. Pamiętaj również że warto oznaczać osoby w postach gdy o nich wspominasz robi się to bardzo prosto zaczynając @ i wypisujemy ich nazwę na Facebooku. To będzie wiązać się z tym że otrzyma powiadomienie i całkiem prawdopodobne że mogą również otrzymać takie powiadomienie lub pojawi się na ich tablicy cały post że jej znajomy ” Nazwa ” została oznaczona w poście co zwiększy zasięgi. P
- w postach zadawać pytania, starać się prowadzić naturalną dyskusje
Podobnie jak z powyżej ludzie odpowiadający na
- Używaj różnorodnych narzędzi do prowadzenia narracji np. grafiki 360, filmów, kolaży zdjęci czy też pokazem slajdów w tle strony
- Grupa strony
Jeśli nie stworzyłeś/aś jeszcze grupy dla Swojej strony polecam możesz tam prowadzić luźniejsza formę kontaktowania się z fanami udostępniając np. zabawne memy posty czy tez filmiki niektórzy Swoje transmisje prowadzą tylko na grupach.
- Zadawaj pytania, proś o podzielenie się osobistymi doświadczeniami i wspomnieniami oraz zachęcaj do wartościowych dyskusji z obserwującymi.
– Możesz poprosić odbiorców o podzielenie się doświadczeniami w formie posta lub relacji, aby stworzyć okazję do wyróżnienia swojej społeczności.
- Ustaw datę wygaśnięcia: Wybierz, kiedy post przestanie być wyświetlany w Aktualnościach.
Często zauważamy że np. zapowiedzi transmisji pojawiają się nawet długo po transmisji i przez to tracimy możliwość dotarcia do fanów z trafnymi materiałami które chcielibyśmy aby się wyświetlały – jak ustawić wygasanie postu ? Link
- Docieraj do obiorców różnymi dostępnymi metodami
Poza postami polecamy również używać relacji na Facebooku która jest nie doceniana i nie tak wiele osób jak by się wydawało jej używa a relacja jest często wyświetlana i nawet gdy fani przeglądają relacje znajomych, Twoja również się wyświetli. Również na relacji możliwe jest udostępnienie transmisji live
- Zachęcaj swoich odbiorców do udostępniania.
W tym punkcie polecamy uważać ponieważ na wielu stronach czytamy że jest to zalecane i widzimy to również na transmisjach lecz zauważyliśmy zależność gdy transmiterki nie wspominają o udostępnianiu mają większa ilość widzów możliwe że sztuczna inteligencja która kieruje algorytmami wyłapuje że wymusza się na fanach udostępnianie transmisji a tego Facebook bardzo nie lubi jak twierdzi w Swoim regulaminie chce aby ludzie na Fb mieli wolną wole i jeśli chcą coś udostępnić zrobią to sami. Możliwe że chodzi o słowo udostępniajcie czy cos w tym stylu zauważaliśmy że ludzie często zastępują to słowo np. Puszczajcie w świat
- Dodawaj posty oryginalne, najlepiej pokazuj Siebie!
Ten punk przeznaczony jest w szczególności dla osób które prowadzą transmisje sprzedażowe a przy okazji sprzedają na stronie ubrania czy inne przedmioty. Zauważyliśmy zależność że fani chętniej reagują zostawiają polubienia, komentarze pod postami gdzie pokazuje się osoba która prowadzi transmisje a to wpływa znacznie na zasięgi posta – Pamiętaj gdy będziesz myśleć jedynie o sprzedaży nie będziesz sprzedawać 😉
- Poproszenie o dodanie waszej strony do ” Ulubione ”
Ucięte zasięgi przez Facebooka? – Zobacz co obniża wartość Twojej strony
Działania które mogą zaszkodzić
- Nie twórz obrazów z fałszywym przyciskiem odtwarzania, ikoną powiadomień lub polem wyboru. Wszystko, co skłania użytkownika do kliknięcia, może zostać uznane za wyłudzanie kliknięć.
- Nie twórz ankiet zachęcających do polubienia i reagowania na fałszywe treści.
- unikać publikowania linków do stron internetowych niskiej jakości na Facebooku
- Nie wymuszaj nic na fanach, Facebook w swoim regulaminie jasno nakreśli że chce aby ludzie czuli się na FB dobrze i nie byli do niczego zmuszani ani namawiani.
Podsumowanie
Informacji, porad, zakazów jest naprawdę masa, postaraliśmy się wybrać takie aby określiły politykę i postrzeganie Facebook’a na wartościowość fanpage a także wybraliśmy informacje które przynoszą jakiekolwiek rezultaty co w aktualnym czasie nie było łatwe i wymagało wielu obserwacji.
1 Comments
Maja
Super, przydatne informacje 🙂 na pewno przetestuje