LinkedIn jak się promować
Poradnik LinkedIn – Co to LinkedIn ?
Jak promować się na LinkedIn
Gdy mowa o najpopularniejszych social mediach służących do promocji, w Polsce wyróżnić można Facebook, natomiast w USA będzie to Twitter. Kolejne z kolei będą to Instagram, Pinterest oraz Google+. Bardzo często LinkedIn jest w różnego rodzaju listach oraz rankingach pomijany, a jego możliwości wciąż pozostają większości nieznane.
Bardzo duże znaczenie ma grupa docelowa. Na LinkedIn można znaleźć przede wszystkim biznesowe osoby poszukujące pracy, rekruterów oraz potencjalnych pracodawców.
W tym artykule postaram Ci się przedstawić, w jaki sposób możesz wykorzystać możliwości serwisu LinkedIn do darmowego promowania siebie oraz swojej marki przy stosunkowo niewielkim nakładzie czasowym, w którym rozwijasz swoją markę i z czasem zaczyna sama na siebie zarabiać.
Zbuduj dobrą sieć kontaktów
To bardzo ważny aspekt. Zbudować odpowiednią siatkę grupy docelowej, do której będziesz dostarczał swoje treści. Dzięki temu powiększysz zasięg informacji, które chcesz przekazywać. Na początku warto zaprosić wszystkich swoich znajomych oraz stopniowo powiększać swoją siatkę. Skutecznym rozwiązaniem będzie również dodanie LinkedIn Networków. Są to osoby, które starają się budować jak największą sieć kontaktów. Możesz prześledzić ich sieć oraz w ten sposób dodatkowo powiększyć swoją.
Warto również udzielać się dyskusjach, śledzić grupy tematyczne oraz zwyczajnie być aktywnym. Dzięki swojej aktywności wielokrotnie możesz zostać przez kogoś dodany do swojej siatki i tym samym powiększyć swoją.
Stwórz swój profil
To bardzo ważne. Twój profil jest Twoją wizytówką. Warto zadbać o jego estetykę wizualną oraz o treść. Twój profil obejrzą tysiące różnych osób, które będą Cię oceniać na podstawie informacji zamieszczonych przez Ciebie na Twoim profilu.
Powinno się również mieć swój profil firmowy, lecz pozyskanie osób, które będą go obserwować, czyli będą otrzymywać publikowaną przez Nas treść zwykle jest bardzo trudne. Lepszym rozwiązaniem będzie promowanie treści firmowych z profili prywatnych.
Zadbaj o Swój profil na Linkedin
Twój profil powinien:
Wyglądać wiarygodnie oraz przekonująco
Być ładny wizualnie oraz merytoryczny, aby przyciągał do siebie osoby oraz w subtelny sposób zachęcić je do zaakceptowania prośby dodania do Twojej siatki lub nawiązania z Tobą kontaktu.
Być skuteczny, czyli dobrze konwertować.
Headline
Na Twoim profilu najbardziej widoczne jest: zdjęcie profilowe, imię i nazwisko oraz podpis pod nazwiskiem, czyli Nasz headline. Twój potencjalny klient zobaczy je wchodząc na Twój profil oraz:
w proponowanych kontaktach
w innych profilach na liście „zobacz także”
w wyszukiwarce
na swojej tablicy przy Twojej publikacji(post, artykuł, komentarz)
Headline jest zatem miejscem idealnym do wypromowania swojej strony lub firmy. Istotne jest, aby nazwa marki nie była jakaś skomplikowana, lecz zapadała w pamięć.
Z doświadczeń Naszych klientów wynika, że po wstawieniu w headline nazwy firmy, odsłony rosły o kilkadziesiąt procent na co najmniej kilka dni. Tak więc jeśli pracujesz w firmie ABC sp. zo.o., a Wasza firmowa strona to abc.pl to zamiast nazwy firmy wpisz w eadline abc.pl.
Odwiedzaj profile osób potencjalnie zainteresowanych Twoją tematyką
Jest to metoda ręcznego odwiedzania na profile osób potencjalnie zainteresowanych Twoją tematyką. Jej zaletą jest to, że w bardzo subtelny sposób możesz polecać swoje usługi. Mając konto na LinkedIn, masz włączoną domyślną opcję śledzenia, kto odwiedził Twój profil. Jeśli wejdziesz w czyiś profil, istnieje szansa, że ta osoba z ciekawości również wejdzie na Twój profil. A nawet jeśli tego nie zrobi, to i tak zobaczy Twój headline. Natomiast jeśli masz w nim adres swojej strony, istnieje szansa, że ją ktoś odwiedzi.
Publikacja postów
Zadbaj o zbudowanie odpowiednio dużej sieci kontaktów i cały czas ją powiększaj. Nie ma tu górnego limitu- im więcej, tym lepiej. Gdy już zbudujesz dużą sieć kontaktów, warto zamieszczać na niej swoje posty. Statystycznie około 30-40% osób przeczyta Twoje posty, więc jeśli miałbyś sieć 10 000 kontaktów, Twój post zostanie przeczytany przed około 3,5 tysiąca osób, co jest imponującym wynikiem. Gdy masz już dużą sieć kontaktów, zamieszaj regularnie jeden post dziennie, w ten sposób zyskasz grono czytelników Twoją tematyką, co w prosty sposób będziesz mógł przełożyć na zysk. Dzięki aktywnej publikacji postów dajesz znać swojej sieci, że interesujesz się oraz żyjesz daną tematyką. Stajesz się w niej specjalistą cały czas poszerzając swoją wiedzę i umiejętności. Podczas regularnego publikowania postów możesz subtelnie umieszczać odnośnik do swojej oferty. Ten sposób bezpośrednio zależy od wielkości Twojej siatki.
Merytoryka artykułów
LinkedIn kładzie nacisk na merytorykę publikowanych treści. Stworzył własny CMS do pisania artykułów i idzie jak najbardziej na rękę w tym kierunku- napisane przez Ciebie treści są intensywnie polecane, co nie jest spotykane na innych portalach, na których zazwyczaj trzeba zapłacić za podobny efekt, dlatego bardzo warto wykorzystać ten aspekt.
Cenne oraz wartościowe artykuły są wyświetlane w polecanych nawet dla osób spoza Twojej sieci kontaktów, dlatego może nawet okazać się tak, że masz sieć składającą się z tysiąca osób, ale napiszesz bardzo ciekawy oraz interesujący post, który zobaczy 1,8k osób.
Twój profil jako powierzchnia reklamowa
Jest to metoda, która ma pewną wadę- Twoje posty nie będą polecane oraz część osób należącej do Twojej siatki może wyłączyć obserwowanie. Polega ona na publikowaniu merytorycznej treści oraz wrzucanie w nie reklam związanych z tematyką danego artykułu.
Remarketing
Remarketing jest sposobem ponownego polecenia swojemu produktu osobie, której zweryfikowałeś potencjalne zainteresowanie Twoim produktem, lecz z jakichś powodów nie sfinalizowała transakcji. Nie wszyscy poświęcają dużo czasu na LinkedIn. Niektórzy odwiedzają ten serwis co jakiś czas i zwyczajnie mogli zapomnieć i dokończeniu zakupu. Warto więc przypomnieć potencjalnie zainteresowanej osobie o zakupie.
Bądź aktywny
To bardzo istotne, aby cały czas regularnie wykazywać się bieżącą aktywnością. Nie możesz sobie pozwolić na dłuższy przestój, dokonuj różnych zbiegów marketingowych, aby algorytmy LinkedIn odpowiedzialne za polecanie innym ciekawych treści miały Cię na celowniku. Odwiedzaj nowe profile, nawiązuj bezpośrednie kontakty z innymi osobami, polecaj oraz udostępniaj posty ciekawe tematycznie, wyrażaj swoje zdanie w komentarzach oraz zastosuj swoją kreatywność, aby ludzie widzieli Twoje zainteresowanie tematyką.
Szybki wzrost Statystyk na LinkedIn
Zaczynasz dopiero Swoją przygodę z LinkedIn ? Nie chcesz aby Twój profil stał pusty ? Dzięki naszym usługą zwiększysz statystyki Swojego profilu / Strony na Linkedin Kupując na naszej stronie:
Przy większych zamówieniach dodajemy unikalne usługi gratis ! Napisz do nas !
Write a Comment